OPROEP voor vrijwilliger(s) IT-beheer

Deze oproep is bestemd voor mensen die ons zouden kunnen en willen helpen met het beheer van onze informatievoorziening. Er staan in het onderstaande stukje een paar technische termen die 'techneuten' goed begrijpen, dus schrik daar niet van als u geen techneut bent.

In de 15 jaar van haar bestaan heeft Stichting Histoarysk Wurkferbân Gaasterlân haar best gedaan mee te groeien met de ontwikkelingen op het gebied van de informatie technologie. Op zich is dat aardig gelukt. We hebben in Balk een kantoorruimte boven het museum "Langs de Luts" van Johan Groenewoud, met een aantal pc's, scanners en printers, Daarnaast werken we veel ín de cloud'. En wat is een organisatie tegenwoordig zonder een website. Stichting HWG heeft tot nu toe twee WordPress sites met ruimte voor nog drie. Daarnaast sponsort Microsoft ons met een pakket Microsoft 365 for Small Business met daarbij de nodige opslagmogelijkheden.

De wekelijkse vergaderingen, die normaal in de kantoorruimte plaatsvinden, doen we in deze tijden van de pandemie via Teams. De leden van de werkgroepen houden zich bezig met het schrijven van verhalen over diverse onderwerpen. Zij zijn zelf in staat dit in de websites te verwerken.

Op dit moment heeft HWG één beheerder; in het bedrijfsleven zou men dit een 'risico' noemen. Als er iets met die beheerder gebeurt is er direct een probleem. 
Met het beheer is niet ontzettend veel tijd gemoeid, maar voor de huidige beheerder begint het bijhouden van alle ontwikkelingen een hele klus te worden. Dat komt niet omdat er veel werk aan zit, maar omdat hij een autodidact is en bij elke update of nieuwe behoefte weer uit moet zoeken hoe het werkt.  Ondersteuning door een kracht met meer technische kennis is zo langzaam maar zeker nodig, vandaar deze oproep .

De inschatting is, dat het beheer hooguit twee uur werk in een week met zich meebrengt; werk dat voor het grootste deel vanuit huis kan worden uitgevoerd. Concreet gaat het dus om:

  • Beheer van een aantal Laptops en desktop computers
  • Beheer van printer en scanners
  • Beheer van Microsoft365 for Small Business
  • Beheer van de WordPress omgeving zowel bij de internethost als aan de kant van de websites.
  • Vraagbaak voor alles wat met automatisering te maken heeft.

 

Als u, na dit gelezen te hebben, denkt: "Dit is wat voor mij", neem dan contact op met:

Bart Starke, telefoon  06-53111589 e-mail: bart@geschiedenisgaasterland.nl     of
Henk de Kroon, telefoon 06-27064569, e-mail: henk@geschiedenisgaasterland.nl

Geplaatst in Geen categorie.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.